Kıyı Ege Belediyeler Birliği ve Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras, Fas’ın Tanca kentinde düzenlenen Dünya Metropoller Birliği (Metropolis) Genel Kurulu’na katıldı. Genel kurulda konuşan Aras, Muğla’nın Metropolis üyelik sertifikasını almasının, kentin uluslararası yerel yönetim ağlarındaki görünürlüğünü güçlendiren önemli bir adım olduğunu söyledi. “Şehir Liderleri Herkes İçin Bir Gelecek Şekillendiriyor” temasıyla düzenlenen genel kurulda Muğla, Manchester, Belém, Sejong, Nairobi ve Cenevre ile birlikte Metropolis ağına yeni katılan kentler arasında yer aldı. “Kapsayıcı Kentler Herkes İçin Vardır” oturumunda panelist olarak konuşan Başkan Aras, eşitlik, katılımcılık ve veri temelli yönetimin kapsayıcı kentlerin temel unsurları olduğunu belirterek, uluslararası iş birliklerinin Muğla’nın kurumsal kapasitesini güçlendirdiğini ifade etti. Genel kurul kapsamında Başkan Aras, Metropolis Başkanı Fatiha El Moudni, Bükreş Belediye Başkanı Ciprian Ciucu, OECD, UCLG ve Metropolis yöneticileriyle de bir araya geldi. Görüşmelerde iklim, sürdürülebilir kalkınma, turizm, kültür ve yerel yönetim alanlarında uluslararası iş birliği olanakları değerlendirildi.




